Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

Projecció de ‘La loi du marché’ en la Filmoteca CCOO PV

El proper dimecres 29 de novembre, a les 18 hores, la sala d’actes de la seu del sindicat en València [pl. Nàpols i Sicília, 5] acollirà la projecció del film del cineasta francés Stephane Brizé, seguida d’una tertúlia amb totes les persones assistents.

28/11/2023.
    Cartell de la sessió  del 29N de la Filmoteca CCOO PV

Cartell de la sessió del 29N de la Filmoteca CCOO PV

La ley del mercado (‘La loi du marché’) (2015) és un drama social de factura naturalista que, sense caure en absolut en el “miserabilisme social”, aborda una realitat contemporània, la profunda transformació del mercat de treball i la recerca de dignitat a la qual aspiren les víctimes col·laterals que va deixant al seu pas.

La pel·lícula està estructurada en llargs plans que s'encadenen cronològicament però sense transició, amb nombroses el·lipsis i sense música, excepte en la seqüència final.

A pesar de situar-se prop dels planejaments temàtics de Ken Loach, la posada en escena de l’obra és diferent. Malgrat el neorealisme, defugeix el tractament melodramàtic, no hi ha cap concessió en aquest sentit. Hi ha un rebuig persistent de la dramatització a favor d'una atenció precisa i detallada de la humanitat del personatge i de la riquesa de situacions. I d'una clara i decidida voluntat de veracitat i d’autenticitat. Es troba més prop del neorealisme dels Dardenne.

El film està interpretat per persones que no són actors, a excepció de Vincent Lindon. Sorprén l'opció del format scope per a una producció d'aquestes característiques, ateses les connotacions reforçades de ficció que té aquest format.

*Comentaris estrets d'un article sobre aquest film disponible en el blog de la Filmoteca CCOO PV.